Test po szóstej klasie do rozwiązania

Young woman

Temat: Korepetycje psują szkoły
Wszytko da się wytłumaczyć błędami systemu?
Nauczyciel też może mieć motywację, żeby wysłać jak najwięcej uczniów na
korepetycje. I to wcale nie korupcyjną.

Miejsce akcji: szkoła podstawowa.
Czas akcji: właśnie wchodzi w życie reforma oświaty, wiadomo już, że klasy
szóste będą pisać test na koniec szkoły, ale jeszcze nie wiadomo, które roczniki.
Przedmiot: matematyka.
Nauczyciel: uważa, że jedno zadanie może mieć najwyżej jedno rozwiązanie
(odpowiedniość wzajemnie jednoznaczna).
Wydarzenia:
Początek klasy szóstej, na matematyce zaczyna się HORROR, nauczycielka dochodzi
do wniosku, że przez dwa lata niczego nie nauczyła, sypią się pały za byle
przewinienie ("bo ja nie widzę dziurki po cyrklu", "nie miał prawa policzyć w
pamięci, że 25% koła to 90 stopni"). I co? I nic - szkoła w dobrej dzielnicy, w
dużym mieście, więc rodzice z obłędem w oczach poszukują korepetytorów.

Komentarz:
W tej klasie dodatkowych lekcji poza szkołą nie miały jednostki. Połowa chodziła
na korepetycje z matematyki, połowa z polskiego, a niektórzy mieli korki z
obydwu przedmiotów.

Pytanie: kto tu wpadł w przedegzaminacyjną histerię - nauczyciel, czy rodzice?
OPRÓCZ błędów systemowych, mamy w tej chwili identyczną sytuację w liceach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,18521151,18521151,Korepetycje_psuja_szkoly.html



Temat: Odpowiedzi do sprawdzianu
Wyluzujcie!!!! "Sciągnąłem" arkusz testu z internetu i dałem do rozwiązania
mojemu synowi, który chodzi do drugiej klasy podstawówki....Bez prawie żadnej
pomocy w 45 minut zrobił ten test i po podliczeniu punktów wyszło mi, że napisał
na 31 punktów.
Jutro jak pójdę do pracy i spytam się moich orłów z szóstej klasy, jak napisali
i na ile punktów liczą ... (jak okaże się, że napisali poniżej 20, to chyba
śmiechem zabiję......)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,22446758,22446758,Odpowiedzi_do_sprawdzianu.html


Temat: Test: co ty wiesz o języku polskim
Test o jęzuku polskim
Wow! Zrobiłam TYLKO 7 dobrze!!!!!!!!!!!!
Aż wstyd, a mam szóstkę z polskiego!
Ale szczerze mówiąc to mi się nie chciało, bo test jest łatwy z rzeczy
podstawowych. A chodzę Jeszcze do szóstej klasy i z testu do gim. miałam
maksimum punktów z polskiego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Życzę miłego rozwiązywania...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,11995192,11995192,Test_co_ty_wiesz_o_jezyku_polskim.html


Temat: Redaktorzy WAZNE oszukali nas(MATURA Z MATMY)
W takim razie zróbmy powtórkę ze wszystkiego!!!!!!!!!!!! Dlaczego tylko
matma????!!!!!!!! Ja zdaję jutro histę, nie wiem co będzie, ale też chciałabym
mieć więcej czasu na przygotowanie. Nie rozumiem o co wam chodzi z tą matmą. Ja
jej nie zdaje, a wczoraj tak o rozwiązałam kilka zadań z matury i nie miałam
jakoś z tym większych problemów. Ta matura wcale nie była trudna!!!!!!!!!
Gadałam z ludźmi z klasy, którzy zdawali matmę (ok.25 osób) i mówili, że była
średnia- trudniejsza od próbnej, ale możliwa do rozwiązania. Jedynie kilka
słabszych osób było niezadowolonych. Jeśli ktoś nie radzi sobie z matmą, nie
musiał jej wybierać jako przedmiot maturalny- miał naprawdę duży wybór. Ludzie,
jesteście dorośli!!! Wiedzieliscie, że nie będzie bardzo łatwo!!!!!! To jest
EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI, a nie test po szóstej klasie podstawówki!!!!!
Nie zgadzam się na powtórkę matmy, jeśli wszystkie przedmioty nie zostaną
powtórzone. Słyszałam od kilku osób, że matura z histy już od kilku dni krąży
po necie. Ja jej nie widziałam. Ale uważam, że to niesprawiedliwe, jeśli jedni
znaja pytania a inni nie. Dlatego tez czuję się poszkodowana. Jeśli powtarzać,
to wszystko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pzdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,23755293,23755293,Redaktorzy_WAZNE_oszukali_nas_MATURA_Z_MATMY_.html


Temat: Sprawdzian klas VI........
Sprawdzian klas VI........
"Sciągnąłem" arkusz testu z internetu i dałem do rozwiązania
mojemu synowi, który chodzi do drugiej klasy podstawówki....Bez prawie żadnej
pomocy w 45 minut zrobił ten test i po podliczeniu punktów wyszło mi, że napisał
na 31 punktów.
Jutro jak pójdę do pracy i spytam się moich orłów z szóstej klasy, jak napisali
i na ile punktów liczą ... (jak okaże się, że napisali poniżej 20, to chyba
śmiechem zabiję......)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,22473340,22473340,Sprawdzian_klas_VI_.html


Temat: Sprawdzian z matematyki "Wesoła szkoła" kl. 2
Szczerze mówiąc, myślę, że błędem ze strony nauczyciela jest dawanie do
rozwiązania zadań, które są w książce. Zawsze można podejrzewać, że ktoś tę
książkę będzie miał i przerobi coś w domu.
Tak naprawdę istotne jest, czy dziecko UMIE rozwiązywać pewien typ zadań. Skoro
testy są dostępne dla wszystkich, wydrukowane w książce, to nie widzę powodu,
dla którego uczniowie nie mogliby z nich korzystać. Nie są objęte tajemnicą
państwową. To nauczyciel nie powinien z nich korzystać, tylko przygotować
własne. Myślę, że sporo dzieci z nich korzysta i rzeczywiście, aby wyrównać
szanse, w klasie powinny być użyte inne zadania.
Nie podoba mi się sąd nad Sion. Co najmniej trzy razy, w odpowiedzi na zarzuty,
zapewnila, że więcej testów z książki przerabiac nie będzie. To powinno uciąć
łeb sprawie. Ale ucięty leb co chwila odrasta i co chwila Sion obrywa za to, że
jakieś dziecko w szóstej klasie dostało lepszy stopień od innego dziecka - ani
chybi nieuczciwie.
Sion, więcej asertywności. Powiedz wychowawczyni, że owszem, skserowałaś testy,
ale że po pierwsze dziecko umie rozwiązywać te zadania i można to sprawdzić, a
po drugie więcej skserowanych testów z Emilką przerabiać nie będziesz, więc bez
względu na to jakie zadania będą na sprawdzianach nie chcesz więcej slyszeć
zarzutów, że dziecko się wyuczyło czegos na pamięć.
I bez względu na wszystko - przekaż Emilce, że NAJWAZNIEJSZE JEST TO, ŻE TO
UMIE I ROZUMIE.
Pozdrawiam, i powodzenia.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,39676698,39676698,Sprawdzian_z_matematyki_Wesola_szkola_kl_2.html


Temat: Testy dla szóstoklasistów (chyba długie wyjdzie)

P.T. Vez do Han w niepowtarzalnym dziele
news:cop847$m07$1@atlantis.news.tpi.pl sobie pisze a muzom:
[ciach]
| Nadal oceniam cały test zdecydowanie negatywnie. Zrobił dużo złego
| dzieciakom.
Możesz rozwinąć? Co złego zrobił?


Tak mogę. Musiałem tłumaczyć, że postawa 'Po co mam się do tego uczyć ja i
tak przecież tego wszystkiego nie zapamiętam.' dobra nie jest, że
przeznaczanie czasu na naukę rozwiązywania testów tego typu nie jest tego
czasu zmarnowaniem. Choć na prośbę o wskazanie do czego umiejętność
rozwiązywania takich testów może być przydatna mówiłem nieco nieprzekonująco
(sam nie jestem przekonany). Akurat moje dziecię jakoś sobie z tym testem
poradziło i o traumie mowy być nie mogło. Ja też zresztą dosyć luźno do
takich testów podchodzę. Niestety widziałem płacz dzieci bojących sie
reakcji rodziców bo im test nie poszedł. To osobny temat na wielkie piętno.
Temat rywalizacji dzieciaków między sobą też nie łatwym problemem jest.


Mój syn jakoś trumy nie przeżywał. Ani w szóstej klasie, ani teraz, gdy
gimnazjum zażyczyło sobie zrobienie testów (humanistycznego i
przyrodniczo-matematycznego)


I chwała Ci za to.


wśród pierwszaków, by zorientować się w wiedzy
i umiejętnościach, z jakimi przyszli do nowej szkoły.


Tu pietno dla szkoły, że wybrała właśnie taki sposób. Najprostszy ale i
dający najmniej jednoznaczne wyniki.

[...]


Po co pisać? Choćby dla zobaczenia, jak sobie poradzi z taką formą
sprawdzania wiedzy.


Uwaga, taki test nie pojawia się już nigdzie więcej.


Znaczenie testu będzie takie, jakie mu sami nadamy.


O tak tu masz całkowitą rację.


Mnie dał informacje, jakie umiejętności (potrzebne przy pobieraniu nauk)
mój
syn posiadł w stopniu wystarczającym, bym mogła od niego oczekiwać więcej
;)
Poprzedniej nauczycielce syna - test próbny dał potwierdzenie, że powinna
np. popracować z częścią dzieci nad czytaniem ze zrozumieniem (również,
nad
rozumieniem poleceń w zadaniach).


To pogratulować tylko. Cieszę się.

<marzenie mode on
Napisać by grę, wielowątkową, o wielu scenariuszach, sprawdzającą wiedzę i
umiejętności.
<marzenie mode off


Źródło: topranking.pl/1749/testy,dla,szostoklasistow,chyba,dlugie.php


Temat: JAK WAM POSZEDŁ SPRAWDZIAN?
Uważam, że test był zbyt trudny. Nardzo dużo zadań matematycznych w pytaniach
zamknietych, które wymagały obliczeń. 60 minut, to nie jest za mało czasu na
poprawne rozwiązanie wszystkich zadań przez ucznia szóstej klasy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,11731210,11731210,JAK_WAM_POSZEDL_SPRAWDZIAN_.html


Temat: Ostatni Newsweek
Ostatni Newsweek
Ostatni Newsweek , od wczoraj w kioskach przynosi artykuł o
autystach .Głownie o krzywdzenieu dzieci autystycznych testami
Wechslera .Poniewaz takien kuku zrobili mojemu dziecku 15 lat temu ,
co mocno rzutowało na stosunek nauczycieli do dzieciak po tych
testach - przeczytajcie .
A teraz przypomne jak to sie odbyło w poradni PPP ww Warszawie w
Alei Wojska POLskiego .Najpierw - trzygodzinne oczekiwanie pod
drzwiami po wyznaczonej godzinie . Potem głodne i zmeczone dziecko
zamknieto same w pokoiku 2 na 3 i dano do rozwiązywania test
Wechslera . Potem jakos tydzień czy dwa dostalam wynik - opis na pół
strony ,że pogranicze normy - Około 80 punktów a od pani psycholog
ustną opinię :I tak się nic nie nauczy najwyzej tyle co do szóstej
klasy . Po czym wyniki - bez mojej zgody- przeslano do szkoly z
opiniami jak wyzej !Nie powiem ,drzwi wówczas zamknęłam dosyć
głośno , zaś pani psycholog powiedziałam ,że nie obawiam się o
przyszłość mojego dziecka , bo miejsc pracy w Parlamencie oraz
administracji rządowej po cholerze i ciut ciut...Od tamtej pory
potężną cz ęść mojego czasu absorbowała nie moja córka lecz
przekonywanie systemu edukacji ,ze ona ma prawo kształcić sie jak
wszyscy . Miała - za moje pieniądze przez 8 lat .Prywatne szkoły ,
plus prywatnie opłacane douczanie . Nie dawajcie sie
dziewczyny .Artykuł z Newsweeka skserować i rozdawać nauczycielom. A
najlepiej - głośno im to przeczytać albo opowiedzieć , a potem
wręczać .MOżna do mnie napisać , mam jeszcze inne kawalki
o "testowaniu " wechslerem miedzy innymi i taki o przymusowej
steryzlizacji ludzi o "niewłaściwym" wyniku ( Szwecja , lata bodaj
30.Mam również tekst sprzed wielu laty z Charakterow o tym jak
wyniki tych testów moga rzutować na stosunek nauczycieli do
uczniów.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10034,68121609,68121609,Ostatni_Newsweek.html


Temat: Zadanie


Wiktor wrote:

"Pawel F. Gora" wrote:
| zderzy się ona z pierwszą, spoczywającą. Oblicz energię kulek
| w układzie środka masy tuż po zderzeniu.

Nie rozumiem pojęcia "energia w układzie środka masy [tuż po
zderzeniu]", ale ryzykuję: E=m*g*h


Bingo! (Bingo także dla Grzegorza i Jerzego.) Przy najbliższej
okazji stawiam piwo [byle nie przechłodzone :-)] Na co Michał
Szleper powinien dodać, że od sześciu lat mam go zaprosić na
wino, ale od tych sześciu lat nigdy nie udało nam się spotkać :-(

_Tuż_ po zderzeniu
obie kulki są na poziomie zero (czyli tym, na którym była "dolna"
kulka na początku), więc ich energia potencjalna względem tego
poziomu wynosi zero. Środek masy _tuż_ po zderzeniu też jest na
poziomie zero. Energia jest zachowana, bo wszystkie zderzenia są
sprężyste, a zatem wynosi tyle, co na początku (mgh), a układ
środka masy _tuż_ po zderzeniu to po prostu układ, w którym "dolna"
kulka leżała.

Powyższe rozwiązanie jest dość długie, bo starałem się wszystko
opisać, jednak "problem" tego zadania polega na tym, że jest
tam sporo faktów podanych wyłącznie dla zmylenia przeciwnika:
cały ten środek masy, a tak naprawdę i druga kulka, są niepotrzebne.
Wystarcza zachowanie energii. Dość smutne, że znaczna część
_nauczycieli_fizyki_ tego nie zauważyła.

Podobno jeszcze gorzej było z zadaniem, do którego przydałby się
rysunek, ale myślę, że P.T.Zainteresowani z łatwością to sobie
wyobrażą. Dane jest pole grawitacyjne pochodzące od masy punktowej M,
punkt A znajduje się w odległości Ra od centrum, punkt B znajduje się
w odległości Rb od centrum. Pomiędzy punktami A, B, przebiega
pewna krzywa gładka, coś a la odcinek paraboli. Pytanie: oblicz
pracę sił pola grawitacyjnego przy przesunięciu punktu próbnego
o masie m z A do B po narysowanej trajektorii.

No i co? Podobno większość badanych _nauczycieli_ nawet nie
próbowała tego zrobić.

Jak zapewne słyszeliście, minister Handke wraz z grupą możnych
tego świata _oraz_ dzieci z szóstych klas zasiadł ostatnio do
próbnego testu kompetencyjnego z matematyki, jaki dzieci mają
zdawać po ukończeniu podstawówki. Minister zdał (ale nie na
szóstkę, chociaż na piątkę chyba się załapał), poźniej zaś
strasznie narzekał, że miały być zadania na myślenie, a były
na pamiętanie wzorów. Podkreślam, że jest to test - pewna ilość
pytań, z góry określony czas, liczy się _tylko_ to, czy odpowiedź
jest dobra. _Podobno_ (podobno - ja w żaden sposób
nie mogę gwarantować ścisłości tej informacji) minister
najbardziej narzekał na takie oto zadanie: Dany jest prostokąt
o bokach a, b. Środki sąsiednich boków prostokąta połączono
odcinkami. Oblicz pole tak powstałego rombu.
:-)

Paweł Góra
Institute of Physics, Jagellonian University, Cracow, Poland
A physical entity does not do what it does because it is what it is,
but is what it is because it does what it does.


Źródło: topranking.pl/1827/zadanie.php


Temat: mamy z warszawy pomóżcie bo oszaleję;)
Zeby juz nie bylo ze tylko umiem narzekac a nic nie pomagam..
Polecam zajrzenie na strone internetowa
www.scholaris.pl
Jest na niej wiele ciekawych informacji na temat gimnazjow.
Podaje rowniez link do listy gimnazjow warszawskich gdzie sa
telefony i adresy internetowe poszczegolnych szkol oraz szczegolowe
wyniki testow gimnazjalnych z biezacego roku i z lat ubieglych.

www.scholaris.pl/cms/index.php/info/schools?a=1&b=3&woj=14&woj=14&pow=65&woj=14&pow=65&gm=1

Zawsze to dobre dane na poczatek poszukiwan odpowiedniej szkoly.Ma
sie juz pewien obraz i mozliwosc porownania roznych gimnazjow.Mozna
tez obejrzec strony szkol.Dowiedziec sie o profilach klas jakie
prowadza,o wymaganiach,sposobie rekrutacji itd..czesto sa tam tez
zdjecia szkoly,informacje o nauczycielach,kolkach przedmiotowych
itp.
Na stronie scholaris.pl zamieszczone sa takze wyniki testu
kompetencji dla klas szostych.

www.wynikiegzaminow.pl/index.jsp
Dobrze jest na tej podstawie sprawdzic jaki poziom nauczania ma
szkola podstawowa do ktorej dziecko obecnie chodzi.Wiem ze moze nie
jest to zbyt miarodajne bo i w zlej szkole mozna napisac test na
maksymalne 40 pkt,ale zawsze daje to pewne objektywne pojecie o
poziomie nauczania .Jest przeciez jeszcze czas aby wlasne dziecko
zmotywowac do mocniejszego przylozenia sie do nauki.Test jest
dopiero w kwietniu..
Mozna tez zainwestowac w rozne ksiazki ktore pomagaja w
przygotowaniu sie do egzaminu po 6tej klasie.Gdanskie Wydawnictwo
Oswiatowe proponuje dwie ksiazki"Jezyk polski-kalendarz
szostoklasisty'i druga taka sama pozycje do powtorzenia wiadomosci z
matematyki "Matematyka-kalendarz szostoklasisty".
W internecie mozna znalezc tez wiele przykladowych testow
kompetencji (do sciagniecia za darmo) z poprzednich lat.Bardzo
czesto z gotowymi kartami odpowiedzi.Dziecko moze je rozwiazac i
samodzielnie sprawdzic.Jak wiadomo cwiczenie czyni mistrza,wiec
latwiej jest bardzo dobrze napisac wlasciwy test kompetencji.
Dodatkowe punkty rekrutacyjne daje tez uczestnictwo w roznych
konkursach miedzyszkolnych(licza sie osiagniecia z 5tej i 6tej
klasy).Dostaja je finalisci i laureaci tychze konkursow.W roznych
gimnazjach jest to roznie punktowane.
Wtedy droga do wymarzonego gimnazjum juz o jeden kroczek
blizsza..majac dobra "pozycje wyjsciowa" dziecko bedzie mialo szanse
dostac sie do tej szkoly ktora sobie samo wybralo.Nawet do tej
renomowanej
Jeszcze jedna ciekawa strona
www.iar.pl/
W razie pytan prosze pisac,chetnie dopomoge.
Pozdrawiam kitty

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,84824215,84824215,mamy_z_warszawy_pomozcie_bo_oszaleje_.html


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Young woman